TeamHeiner

Wedstrijdverslagen

Lelystad Regatta, dag 1

25 sep 2016

Vrijdagmiddag kwamen niet één maar twee Pups teams bij elkaar in Lelystad, dit weekend zouden we namelijk in een gemengde samenstelling van de ’14 en ’16 pups het ONK J/109 gaan varen. Dit deden we verdeeld over twee boten, de M-Tel en de Team Heiner 4. Nadat er ’s avonds nog een korte trainingssessie is gevaren, stonden alle pups op zaterdag vroeg op om te beginnen aan de eerste wedstrijddag, waarop 4 verschillende wedstrijden gevaren zouden worden. Op het markermeer stond een goeie wind van rond de 12 knopen die aan het eind van de dag zou afnemen.

Al tijdens het invaren bleek alweer hoe leuk het was om met elf dezelfde boten te varen, en zelfs toen we tijdens de eerste start met beide boten niet enorm weg kwamen hadden we er nog zin in. Gedurende de eerste wedstrijd wisten beide teams zich enigszins terug te strijden door in de up-winds de goeie kanten op te gaan. Het M-Tel team werd ondanks een paar kleine foutjes 7de. In de tweede wedstrijd kwam team M-tel goed weg bij de start en wist na een degelijke wedstrijd een plek in de middenmoot te bemachtigen.

Op de Team Heiner 4 boot werd er ook met een gemengd team gevaren. ’S ochtends na het optuigen zijn we de haven uit geprutteld en stonden de zeilen al vroeg om nog even te trainen. Eenmaal na de eerste start zijn we de eerste up-wind goed boven gekomen en zijn we ook de rest van de wedstrijd netjes rond gekomen. De starts liepen niet erg soepel. Een mooi leerdoel om morgen mee te nemen naar een nieuwe dag.
De laatste wedstrijd was een bijzondere wedstrijd. Na een minder goede start van ons, werden we gedwongen om overstag te gaan en daardoor de rechter kant van het veld op te zoeken. Dit bleek toen zeer goed uit te pakken en we als enige in het veld met druk zaten. Zo kwamen we met een mooie 3de plek boven en namen de andere twee Team Heiner boten de 1e en 2e plek boven. Ook de down-wind hebben we een hele mooie slag gemaakt, waardoor we met druk bleven varen, wat op dat moment het belangrijkste was. Uiteindelijk hebben we deze laatste wedstrijd afgesloten met een tevreden 3e plek en zijn de Mtel en de CCC op een mooie 1 en 2 plek geëindigd. Een echt Team Heiner feestje dus!